MUSEOEN EGUNA

BIZKAIKO MUSEOEN BOTEREA SENTITU

 

Erronka Museoen Nazioarteko Egunaren eta Bizkaiko museoen eskaintza bereziaren berri ematea.

Bizkaiko herritarrei Museoen Nazioarteko Egunaren berri emateko erronka proposatu zigun Bizkaikoak. Edizio honetan, ekimenean parte hartu duten Bizkaiko museoen eta ondare-zentroen kopurua 44 parte-hartzaileraino igo da, eskaintzaren aniztasuna nabarmen handituz. Bestalde, DIMek aukeratutako leloa Museoen boterea izan da, museoek maila kultural, turistiko eta ekonomikoan duten indar guztia abiapuntu izanik.

COVID-19aren aurkako neurrien normalizazio-testuinguru batean, jarduera presentzialak normaltasun osoz antolatu ahal izan dituzte, eta, beraz, kanpainaren fokua jarduera horietan parte hartzea sustatzea izan da.

Ilusioz eta sormenez,  komunikazio- eta publizitate-kanpaina integral arrakastatsua garatu eta koordinatu dugu.

 

Ideia berritzailea Museoen boterea sentitu, siente el poder de los museos.

Kontzeptu sortzaile bat garatzen dugu, Bizkaiko museoen boterea bi eratara transmititzeko helburuarekin: batetik, esperientziak bizitzeko eta gozatzeko ahalmena; eta, bestetik, museoek beren ingurunean eta gizartean duten botere eraldatzailea islatzea.

Sormen-proposamenaren helburua parte hartzen duten museo guztien eskaintzak dakartzan sentsazioak eta emozioak ezagutaraztea da. Horrela, bisitariari, era fisiko zein digitalean, museoak modu berritzailean eta ikuspegi globalago batekin ezagutzeko aukera ematen diogu.

https://museoeneguna.eus/ webguneak modu erraz eta intuitiboan jasotzen du eskaintza, museoen arteko ekitatea eta kultur edukiaren eskuragarritasuna eta egitura ona sustatuz. Museo bakoitzerako fitxa erantsi dugu, eta, gainera, berritasun gisa, egutegi komun bat, jarduera bakoitzari buruzko informazioarekin, bisitariek jarduera horietan sartu eta izen-emateak errazteko.

Engagement-a indartzeko helburuarekin, komunitate digitalari Bizkaiko museoak bisitatzen dituztenean zer sentitzen duten partekatzeko gonbidapena luzatu diogu, eta pertsona guztien artean parte-hartze zabala lortu dugu.

Online komunikazioa: marketing digitala eta social media marketing estrategia.

Marketing digital, branded content eta inbound marketing-eko ekintzak oinarri dituen komunikazio estrategia landu dugu.

Ekimenaren sare sozialetako profil ofizialak ezarri ditugu, Bizkaiko museoekin koordinatutako eta partekatutako eduki-krononograma sortu dugu erakusketaren eguneroko bisitak sustatzeko eta baliabide kulturalen ezagupena egunero indartzeko.

Museoen sare sozialetako komunitateak modu aktiboan parte hartu du, eta, gainera, Bizkaiko kultura-sareko beste eragile batzuek ere parte hartu dute, hala nola turismo-gidariek, kultura-agendek eta abarrek.

Ikus-entzunezkoa: originala eta kreatiboa.

Spot eraginkorra eta zuzena landu dugu. Bizkaiko museoen bisitek ematen dizkiguten esperientzia eta sentsazio paregabeen kontzeptu sortzailea transmititzeko sortu den pieza da. Social media advertising kanpainen bidez sustatu dugu spot-a, eta eduki gehigarriak sortu ditugu kanpainaren biralizazioa lortzeko.

Kanpo publizitatea: metroan eta formatu handiko kanpoko kanpainak.

Metro Bilbaoko muppi interaktiboetara zein Euskalduna Jauregiko formatu handiko pantaila digitaletara egokitu dugu spotaren kreatibitatea, kanpainaren eragina handitzeko asmoz.

 

Emaitza: Museoen Eguna ekimena hazten ari da, komunitatea handitzen eta erreferente gisa finkatzen.

Kanpainak oihartzun nabarmena izan du, eta Euskadiko hedabide orokor nagusietan agertu da. Museoek bisitari kopuru handia izan dute, eta modu berritzaile batean aurkeztu ahal izan dituzte beraien eskaintzak.

Komunitate digitalak gora egin du bai sare sozialetako jarraitzaile eta profiletan, bai webguneetako bisitarietan. Gainera, museoen eta lotutako beste kolektibo batzuen arteko elkarreragina nabarmen hazi da.

Museoen Eguna jarduera kolektiboko erreferente bihurtu da Bizkaiko museoetan.

Museoen Eguna 2021

Edizio honetan, helburu bikoitz bati erantzun genion. Museoen Nazioarteko Eguna zela eta, erakusketa berezi eta ezberdina garatu genuen, parte hartu zuten museo bakoitzean online zein aurrez aurre. Covid-19 birusaren pandemiak eragindako edukiera-murrizketak kontutan izan genituen kanpaina hau sortzerako unean. Ekintza berritzailea eta komunikazio- eta publizitate-kanpaina integrala arrakastaz garatu genuen.

Kontzeptu sortzaileak erantzuna eman nahi zion DIMen helburuari, hots, herritarrei ondare desberdina eta originala helaraztea eta erakustea, bai ingurune digitalean, bai erakusketa-espazioetan bertan.

Benetan berezia, vive lo extraordinario: Proposamenak sorpresaren kutsua transmititzen du, bizitzeko eta museoen eskaintza ezagutzeko modu desberdinak pieza berriekin, scape roomekin, bisita birtualekin, etab. Eskaintza 6 esperientzia-multzotan biltzen dugu, gaien arabera: Historia, Industria, Itsasoa, Artea, Natura eta Sentimendua. Horrela, bisitariari, fisikoa zein digitala, museoak modu berritzailean eta ikuspegi globalago batekin ezagutzeko aukera ematen diogu.

Euskarri fisikoak garatu ziren ekimenari babesa emateko eta kanpoko esperientzia sustatzeko.

Parte hartu zuten museoen kopurua handitzea lortu zuen ekimenak, pandemia egoeran egon baginen ere.

Museoen Eguna 2020

Bizkaikoa erakundetik, Museoen Nazioarteko eguna Bizkaiko herritarroi komunikatzeko egitasmoa egin nahi zutela adierazi ziguten. Proiektuari egoera oso berezian aurre egin genion, Covid-19 birusak sortutako pandemiaren erdian, alegia. Sormena eta ilusio handiarekin ekimen berritzailea burutu genuen, komunikazio eta publizitatea lotzen dituen kanpaina integrala garatuz.

Bizkaiko museoentzat erakusketa digital bateratua sortu genuen https://museoeneguna.eus/eu/benetan-berezia/ webgunean.

Bizkaian dauden 34 museoen erakusketa bateratua online bisitatzeko aukera paregabea asmatu genuen. Museo bakoitzak bere fitxa propioa du; honek erakutsitako piezaren berri ematen du, datu artistikoak, historikoak eta kulturalak emanez. Bisitariak modu erosoan, azkar eta zuzenean sar daitezke erakusketara.

2020 urteko Museoen Nazioarteko Eguna Bizkaian, arrakasta handiko egitasmo ezberdin, parte hartzaile eta original honengatik gogoratuko dugu. Epe tarte horretan webguneak 20.000 bisitaritik gora izan zituen.