SAN NIKOLAS IKASTOLA

MARKAGINTZAREN ETA KOMUNIKAZIO ESTRATEGIKOAREN GARRANTZIA HEZKUNTZA SEKTOREAN

 

Erronka Markaren esentzia identifikatzea bere diskurtso komunikatiboa berrizteko eta modernizatzeko.

San Nikolas Ikastola Getxon (Bizkaia) kokatuta dagoen hezkuntza zentro kooperatiboa da, 1-16 urte bitarteko hezkuntza eskaintzen duena. Marka birposizionatzeko eta modernizatzeko markagintza hausnarketa bat garatu dugu, eta ikastolari bere komunikazio estrategia berriarekin lagundu diogu.

Konponbidea Markaren hausnarketa estrategikoa eta komunikazio estrategian aholkularitza.

San Nikolas Ikastola markaren analisi integral baten bidez, markaren esentziaren ardatz nagusiak eta harekin batera doazen balioak definitu ditugu.

Nortasun grafiko bakarra eta eguneratua sortu dugu, marka osatzen duten ezaugarrietan oinarrituta. Izaera bereizgarria eta malguaren aldeko apustua egin dugu, zirkulua bezalako sinbolo ezagun eta sinple bat erabiliz, hezkuntza zentroaren markaren esentziaren ardatz bereizgarriak irudikatzeko.

Branding hausnarketa estrategikoa

Abiapuntu gisa, markaren testuinguru orokorra, barneko zein kanpoko komunikaziorako erabiltzen diren euskarri fisiko eta digitalak, eta zabaltzen diren mezuak aztertu ditugu. Gainera, konpetentziaren benchmarking sakon batekin osatu dugu, baita ikastolaren ikasle ohiekin egindako elkarrizketa eta talde dinamikekin ere.

Horrekin guztiarekin, marka hausnarketa estrategikoa garatu dugu, publiko objektiboa, marka adierazpenerako balioak eta mezuak, eta merkatuan izango duen posizionamendua definitzeko asmoarekin. San Nikolas Ikastola markaren ardatz bereizgarri hauek definituz:

· Eboluzioan eta etengabeko hobekuntzan dagoen hezkuntza-marka, etorkizun hurbilera begira dagoena.
· Komunitate marka bat. Euskararen irakaskuntzarekiko eta euskal kulturaren transmisioarekiko konpromiso sentimendu kolektiboa adierazten duena. 
· Pertsonak zaintzen eta babesten dituen marka. Kooperatiba, parte-hartzailea eta irekia.

Matrikulazio kanpaina – Hezkuntza-marketina

Markaren nabaritasuna sustatzeko eta 2022-2023 ikasturteko matrikulazioa bultzatzeko, publizitate kanpaina bat diseinatu eta garatu dugu, ikastola bere publiko objektiboetara hurbiltzeko. Aurretik definitutako markaren esentziatik abiatuta, kanpainarako unibertso grafiko espezifiko bat landu dugu.

Publizitate spot bat garatu dugu kanpainaren ardatz nagusi bezala, eta online marketineko hainbat tresnen bidez zabaldu dugu. Era berean, kanpaina beste offline ekintza batzuekin indartu dugu, hala nola kanpoko euskarri desberdinetako publizitatearekin eta marketing zuzeneko ekintzekin.

Errotulazioa eta seinaletika

Markaren nortasun bisual korporatiboa definitu ondoren, ikastetxearen errotulazio eta seinaletika berria garatu eta sortu genuen, ikastolaren unibertso grafikoa kanpoko instalazioetara zein barruko seinaletika osora eramanez, eraikinak eta espazioak kohesionatuz.

Webgune korporatibo berria

Ikastolaren webgune korporatibo berria, www.sanikolas.eus, zehaztu eta garatu dugu.

Online bidezko komunikazio kanal berria ikastolaren komunitate osoa zein familiak uneoro informatuak egoteko.

Ikuspegi praktiko eta arin batetik abiatuta, erabiltzailearen irisgarritasunari eta esperientziari lehentasuna ematen dio. Euskarri guztietara egokitzen den diseinu moldagarriko (responsibe) webgunea: smartphone, tabletak. SEO, linkbuilding, posizionamendua eta edukien sorkuntza estrategia modu integralean landu dugu.

 

Komunikazio aholkularitza estrategikoa

Komunikazio estrategikoko aholkularitza plan bat landu dugu, San Nikolas Ikastolako taldeari komunikazioaren plangintzan laguntzeko helburuarekin. Horrela, ikastolako zuzendaritzarekin elkarlanean, zenbait bilera eta asteroko jarraipen baten bitartez, ikastolaren beharrei erantzutea lortu dugu barne eta kanpo komunikazioaren exekuzioari dagokionez.

Horretarako, markak bere stakeholders edo publiko objektiboekin dituen harreman kontaktu-puntuak aztertu ditugu. Informazio horretatik abiatuta, hainbat ekintza landu ditugu, bai online bai offline, komunikazio estrategia oso bat garatzeko. Bezeroarekin batera, ekintza horiek gradualki ezarri ditugu eta bidean sortzen joan diren kontsultak konpondu ditugu.

Emaitza: markaren unibertso diferentziala eta komunikazio estrategikoaren indartzea.

Nortasun grafiko berriaren diseinuarekin eta markagintza estrategia gauzatzearekin, San Nikolas Ikastola marka bultzatu da izaera bereizgarri eta berrituarekin, hezkuntza zentroa merkatuan funtsezko kokapen estrategikoak kokatu duena.

Izan ere, San Nikolas Ikastola markaren nabaritasuna nabarmenki handitu da ingurune geografikoan, eta matrikulazio kanpainarekin, marka ezagutzera emateaz gain, matrikulatutako kopurua handitzea lortu dugu, aurreko urtearekin alderatuta.

Gainera, etengabeko aholkularitzarekin eta taldeko lanaren bidez, bezeroari komunikazioa garatzen lagundu diogu, epe luzerako plan jasangarri bat garatzen, aurrez definitutako helburuak lortzeko eta publiko objektiboari eragiteko.